Gravitacija

90 minučių visiškos koncentracijos ir aukščiausios įtampos kosmose.

 

Gravity

Režisierius: Alfonso Cuaron | Aktoriai: Sandra Bullock, George Clooney

Biudžetas: 100 milijonų | Pajamos: 85 milijonai (1 savaitė)

IMDb: 8.8 (#44) | Metacritic: 96 | Obuolys: 97

Gravity, Alfonso Cuaron, Sandra Bullock

Niekada per daug nekreipiau dėmesio į filmų šūkius, bet šįkart jis parinktas labai taikliai. Kaip ir pats filmo pavadinimas, jis labai paprastas ir kartu sudėtingas. Tik neatitrūk. Šie žodžiai nuolat sukasi mintyse įsitempus stebint kaip George’as Clooney ir Sandra Bullock bando išgyventi atvirame kosmose. Po pirmųjų ramių akimirkų, tylos ir nuostabių Žemės vaizdų prasideda iki pat paskutinių kadrų įtampą išlaikančios lenktynės laikui ir kova dėl išgyvenimo pačiomis sunkiausiomis aplinkybėmis. Labai mėgstu filmus, kuriuose įvykiai vystosi realiu laiku ir šiuo atžvilgiu neteko matyti nieko labiau įtraukiančio ir išlaikančio įtampą. Bendrai joks dokumentinis ar vaidybinis filmas (tarp jų ir Apollo 13) nesugebėjo taip įtikinamai perteikti išlikimo šioje pavojingiausioje gyvybei aplinkoje.

Nuostabu, kad tokio masto ir ambicijų filmą galima pavadinti vieno žmogaus projektu. Alfonso Cuaronas, sulaukęs puikių atsiliepimų po neįprasto ir rimto mokslinės fantastikos filmo Žmonių vaikai (Children of Men) šiai kosminei vizijai nulinėje gravitacijoje skyrė visą savo dėmesį ir ne tik režisavo filmą, bet jį ir prodiusavo bei kartu su sūnumi parašė scenarijų. Džiugu, kad kaip ir keletas kitų didelių šių metų fantastinių filmų, tokia drąsi ir originali idėja sulaukė reikiamo finansavimo.

Įspūdingiausias Gravitacijos aspektas, be pačios idėjos ir prikaustančios įtampos, yra jo pastatymas ir filmavimas. Tarsi žiūrėtum fokusininkų pasirodymą ir bandytum atspėti kaip jiems taip pavyko padaryti. Panašaus efekto nebuvo nuo Pradžios (Inception). Yra nemažai informacijos (tikiuosi kada nors bus ir vaizdinės medžiagos iš filmavimo darbų) apie novatoriškus metodus, kuriuos panaudojo režisierius kartu su ilgamečiais partneriais operatoriumi Emmanueliu Lubezkiu ir vaizdo efektų vadovu Timu Webberiu, bet žinoma, apie tai geriau plačiau paskaityti peržiūrėjus filmą. Siekiant perteikti Žemėje nepasiekiamą (kol kas?) nulinės gravitacijos įspūdį, ypač pritaikyti jį režisieriaus mėgstamam ilgų nemontuotų scenų stiliui, buvo panaudota ne tik kompiuterinė grafika, bet ir pramoniniai robotai bei kita specialiai filmui sukurta technika. O ant viršaus dar pridėtas 3D efektas, kuris, nors ir dirbtinis, labai padeda patikėti besvoriais kūnais ir objektais. Ypač sužavėjo perėjimo į pirmojo asmens vaizdą kadrai, kažkuo primenantys įspūdingą Žmonių vaikai sceną automobilyje.

Toks filmavimas taip pat buvo labai sudėtingas patiems aktoriams, ypač Sandrai Bullock, bet jos vaidmuo yra visiškai įtikinantis, atidirbtos net tokios detalės kaip kvėpavimas. Tai iš esmės vieno aktoriaus filmas, George Clooney tik sėkmingai atliko pagalbinį Sandros portretą labiau išryškinantį vaidmenį ir su šia užduotim ji susitvarkė nepriekaištingai.

Verta užsiminti ir apie garso takelį bei įgarsinimo sprendimus, neįprastai nustebinančius ir dar labiau akcentuojančius pojūčius kosmose. Net sunku patikėti, kad tai tik trečias britų kompozitoriaus Steveno Price’o sukomponuotas garso takelis.

Peržiūrėjus Gravitaciją apima įvairūs jausmai. Vienas stipriausių yra palengvėjimas, nes laukiant filmo ir žinant kaip komplikuotai jis buvo statomas, buvo neramu dėl gausybės galimų problemų. Kartu ir šiek tiek liūdna, kad dabar artimiausiu metu rodos nebus nieko tokio galimai įspūdingo. Aišku, galima pasidžiaugti, kad fantastikos žanras sudomina vis įvairesnius rimtus ir įdomius režisierius, tad galima tikėtis neįprastų ir nuostabių darbų.

Ateities kriminalinis karas Šiuo metu įdomiausiu būsimu fantastiniu filmu pavadinčiau Robocop atgimimą. Ne tik dėl iki šiol ryškių originaliųjų filmų įspūdžių, bet labiausiai dėl režisieriaus. Labai įdomus ir sveikintinas sprendimas patikėti šį filmą Brazilijos režisieriui Jose Padilhai, kuris sulaukė didžiulio dėmesio dėl kriminalinio filmo Elitinis būrys (Elite Squad) ir jo tęsinio. Jau pati mintis, kad toks autorius pastatė didžiulio biudžeto kriminalinį fantastinį filmą skamba labai intriguojančiai. Filmas turėtų pasirodyti kitų metų pradžioje.
Ateities kriminalinis karas
Šiuo metu įdomiausiu būsimu fantastiniu filmu pavadinčiau Robocop atgimimą. Ne tik dėl iki šiol ryškių originaliųjų filmų įspūdžių, bet labiausiai dėl režisieriaus. Labai įdomus ir sveikintinas sprendimas patikėti šį filmą Brazilijos režisieriui Jose Padilhai, kuris sulaukė didžiulio dėmesio dėl kriminalinio filmo Elitinis būrys (Elite Squad) ir jo tęsinio. Jau pati mintis, kad toks autorius pastatė didžiulio biudžeto kriminalinį fantastinį filmą skamba labai intriguojančiai. Filmas turėtų pasirodyti kitų metų pradžioje.

Parašykite pirmą komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *