Hičkokas

Įdomi istorija, atskleidžianti rizikingiausio ir svarbiausio didžiojo režisieriaus filmo kūrimo užkulisius bei jo santykius su žmona.

Hitchcock

Režisierius: Sacha Gervasi | Aktoriai: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson

Biudžetas: n.d. | Pajamos: 20 milijonų

IMDb: 7.0 | Metacritic: 55

Hitchcock, Anthony Hopkins, Helen Mirren

„But what if someone really good made a horror picture?“ Labiausiai įstrigusi filmo apie legendinį režisierių frazė, kuri manau puikiai apibūdina jo esmę. Užuot pasakoję ilgą ir spalvingą Alfredo Hičkoko gyvenimą bei karjerą, kūrėjai susitelkė į vieną, bet itin svarbų periodą – filmo gimimą, dėl kurio režisierius rizikavo ne tik savo kaip kūrėjo reputacija, bet ir asmeniniu gyvenimu. Neįmanoma realiai įsivaizduoti, bet kūrėjams itin įtikinamai pavyko atkurti, kaip jautėsi jau gyva legenda tapęs režisierius rizikuodamas viskuo dėl siaubo filmo. Galbūt šiomis dienomis tai neatrodo itin reikšminga ar kažkuo rizikinga, bet dar žiūrint prieš akis iškyla šešiakojis aštuonkojis iš kultiniu tapusio Edo Woodo maždaug tuo pat metu pastatytų siaubo svaičiojimų, tad tokio sprendimo svoris ir pasekmių neišvengiamybė išties pasijaučia.

Be abejo, šio sprendimo rezultatas puikiai žinomas, Psichopatas (Psycho) iki šiol yra vertinamas kaip geriausias visų laikų siaubo filmas, bet dėl to Hičkoko drama nė kiek nesumažėja. Visada domino ir žavėjo filmai apie filmus, apie jų užkulisius ir priešais ar už kameros esančias asmenybes, ypač pastaruosius kūrėjus. Paskutinis matytas toks ryškesnis filmas buvo 7 dienos ir naktys su Marilyn Monroe (My Week with Marilyn), bet čia filmo kūrimo procesas ir milžiniškos tam reikalingos pastangos parodomi kur kas įtaigiau. Įtampa kuria pats režisieriaus atsidavimas šiai idėjai, dėl to kylančios asmeninio gyvenimo peripetijos, gausybė kliūčių, atsirandančių siekiant sukurti kažką neįprasto ir netikėto.

Paraleliai tiek filme, o dar labiau jo pristatymuose bandoma akcentuoti režisieriaus santykius su moterimis. Ši idėja ne itin patiko, tarsi nukreipiamas dėmesys nuo svarbiausios filmo temos ir akcento. Bet žiūrint ir per daug nekreipiant dėmesio į režisierių supusias aktores, itin įdomi ir įtraukianti yra jo santykių su žmona tema. Helen Mirren sukurtas Almos portretas išties ryškus ir sudaro reikiamą atsvarą didžiajam režisieriui. Metamas iššūkis jos visapusiškam palaikymui ir pagalbai tiek gyvenime, tiek darbe. Sunku patikėti, kad tai tikras, gal kiek ir paryškintas, gyvenimas, o ne tik filmo istorija.

Be abejo, dėmesio centre vis viena išlieka pats kūrėjas. Nuo pirmųjų žingsnių į savo garsųjį filmą, žymiojo pasisveikinimo iki paskutinių žodžių bei smagaus „ateities“ akcento, į ekrane atgijusį režisierių nuostabų žiūrėti. Grimo komanda išties nustebino (ir tikriems žmonėms galima pritaikyti patirtį dirbant su piratais ir fantasy padarais), o pats aktorius taip pat leidžia užmiršti apie jį, ar net išvis neatpažinti, jog tai Anthony Hopkinsas.

Sacha Gervasi, Hitchcock
Naujasis kūrėjasĮdomu ir gan netikėta tai, kad tokį sudėtingą, prasmingą ir atsakingą filmą pastatė debiutuojantis režisierius Sacha Gervasi. Jau žinomas ir tolesnis jo filmas, kuris, nieko keista, vėl bus biografinė drama. My Dinner with Herve pasakos prancūzų aktoriaus Hervé Villechaize istoriją, išgarsėjusio Tatoo vaidmenyje TV seriale Fantasy Island. Filme jį vaidins garsusis neūžauga brolis iš serialo Game of Thrones – Peteris Dinklage.

 

 

 

 

Parašykite pirmą komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *